tiistai 16. kesäkuuta 2015

Koulukisat 7.6. ja viime viikon tunnit: Tivano

Sunnuntaina (7.6.) menin koulukisoissa raviohjelman Rionalla. Varustin ja harjasin sen ja lähdin verkkaamaan. Olin luokkani ensimmäinen kahdesta ratsukosta. Kävelin alukukäynnit ja sen jälkeen otin ohjat ja tein parit pysähdykset ja voltit kunnes siirryin raviin. Ravissa otin pysähdyksiä ja peruutuksia sekä voltteja.
Lopuksi vähän laukkasin ja sitten menin jo radalle. Rata meni omasta mielestä ihan hyvin,huomioon ottaen,että Ripalla olin vain kerran aikaisemmin mennyt. Radan ajan ajattelin,että menen väärään suuntaan,mutta oikeaan suuntaan kuitenkin menin. Volteista tul vähän liian isot,ja pysähdykset tulivat käynnin kautta. Radan jälkeen kävelin aika pitkät loppukäynnit,ja juuri kun olin tullut alas selästä,luokkamme tulokset kuulutettiin.Olin tosi yllättynyt,kun sain jopa 60.000 %! Olin odottanut alle 55%,joten yllätyin todella iloisesti!
Riona on vain niin kuuliainen ja huippuponi! Ja ykköseksi sis sijoituttiin,vaikka meidän lisäksi oli vain yksi ratsukko,olen todella tyytyväinen!


Tiistaina pääsin taas tutun ja turvallisen Tivanon selkään,kun vaihdoin Liskan siihen.
Normaalien alkuverkkojen jälkeen vaihtelimme asetusta loivalla kiemuralla, ja teimme voltin aina sisään päin.
Vähän ajan päästä aloimme tehdä laukkatehtävää. Piti nostaa aina oikea laukkka loivalla kiemuralla,ja kun tuli uralle siirtyi raviin ja vaihtoi laukan. Ylhäällä kuvassa on väärä laukka. Tuohon suuntaan ei oikein onnistunut,ja nostotkin meni vähän...Mutta joka kerta se kuitenkin nousi!







Ja taas väärä.......

Ai kuka sano ettei Tivanosta oo kouluponiks?




Uralla oli aina oikea laukka.






Siirryimme käyntiin ja vaihdoimme suuntaa.



Ja näin me nostamme laukkaa....



"Hei en mä jaksa!"

Nyt on oikea laukka!

Tähän suuntaan tuli melkein joka kerta oikea laukka,ja pieni pukkikin lopuksi.

Tivano oli ihan huippu,paitsi kun meinasin tippua sen tiktik ravista :D


Näin nostetaan laukka :D 

 

Se meni muodos!!!! No ei ehkä :D Lopuksi eteen alas ravia.

Ja sitten pitkät ohjat.

Jossain vaiheessa tällä viikolla saatte postausta muista viime viikon tunneista.

-SINI-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti